Lesson 2

Ćwiczenie 1: Tworzenie i wykonywanie instrukcji

Napisz program w języku C#, który wykonuje następujące zadania:

1. Deklaruje zmienną typu całkowitego a i przypisuje jej wartość 10.
2. Deklaruje zmienną typu całkowitego b i przypisuje jej wartość 20.
3. Oblicza sumę zmiennych a i b i zapisuje wynik w zmiennej c.
4. Wyświetla wartość zmiennej c na konsoli.

Ćwiczenie 2: Używanie identyfikatorów

Napisz program w języku C#, który wykonuje następujące zadania:

1. Deklaruje zmienną typu string o nazwie userName i przypisuje jej wartość wczytaną z konsoli za pomocą metody Console.ReadLine().
2. Wyświetla komunikat powitalny, używając wartości zmiennej userName.

Ćwiczenie 3: Komentarze w kodzie

Napisz program w języku C#, który wykonuje następujące zadania:

1. Deklaruje zmienną typu int o nazwie age i przypisz jej wartość 25 i wyświetl wiek.
2. Dodaj komentarz jednoliniowy wyjaśniający, co robi deklaracja zmiennej age.
3. Dodaj komentarz wieloliniowy wyjaśniający, co robi poniższa instrukcja wyświetlająca wartość age na konsoli.

Ćwiczenie 4: Słowa kluczowe i typy zmiennych

Napisz program w języku C#, który wykonuje następujące zadania:

1. Deklaruje zmienną typu bool o nazwie isStudent i przypisuje jej wartość true.
2. Deklaruje zmienną typu double o nazwie number i przypisuje jej wartość 3.75.
3. Wyświetla wartość zmiennych isStudent oraz number na konsoli.

Ćwiczenie 5: Wyświetlanie tekstu

Napisz program, który wyświetla tekst "Witaj w świecie C#!" na konsoli.

1. Utwórz nowy projekt konsolowy w Visual Studio.
2. Użyj metody Console.WriteLine() do wyświetlenia tekstu.
3. Pamiętaj o zakończeniu instrukcji średnikiem.

Ćwiczenie 6: Wyświetlanie  wiadomości powitalnej

Stwórz program, który prosi użytkownika o podanie jego imienia, a następnie wyświetla wiadomość powitalną z użyciem tego imienia.

1. Utwórz nową zmienną typu string, która będzie przechowywać imię użytkownika.
2. Użyj metody Console.ReadLine() do pobrania danych od użytkownika.
3. Wyświetl wiadomość powitalną z użyciem metody Console.WriteLine(), wstawiając imię użytkownika do wiadomości.

Ćwiczenie 7: Sumowanie liczb

Stwórz program, który deklaruje dwie zmienne typu int, przypisuje im wartości, a następnie wyświetla ich sumę.

1. Utwórz dwie zmienne typu int i przypisz im wartości.
2. Dodaj wartości tych zmiennych i przypisz wynik do nowej zmiennej.
3. Wyświetl wynik na konsoli.

Ćwiczenie 8: Sprawdzenie czy liczba jest parzysta

Zaimplementuj program, który sprawdza, czy podana przez użytkownika liczba jest parzysta czy nieparzysta.

1. Poproś użytkownika o podanie liczby i przypisz ją do zmiennej typu int.
2. Użyj operatora modulo (%) do sprawdzenia, czy liczba jest parzysta (reszta z dzielenia przez 2 wynosi 0).
3. Wyświetl odpowiedni komunikat na konsoli.

Ćwiczenie 9: Komentowanie kodu

Dodaj komentarze do swojego kodu wyjaśniające, co robi każda sekcja programu.

1. Dodaj komentarz liniowy (//) przed każdą instrukcją w jednym z powyższych ćwiczeń, opisujący, co ta instrukcja robi.
2. Dodaj komentarz wieloliniowy (/* ... */) na początku programu, wyjaśniający cel całego programu

Course Complete

Komentarze

    1 Response to "1 Cwiczenia"

    • Kol3ktor 🙂

      Słowa mają ogromną moc bardzo w to wierze. Mogą inspirować, dawać motywację lub pocieszenie, a gdy go potrzeba. Czasem w jednym zdaniu zaklęta jest madrość, ktorej szukamy w naszym zyciu przez dlugi czas i dzięki wyszukiwarkom znajdujemy ją na takim blogu jak Twój :-).

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Nastepny

1 Wprowadzenie

1 Wprowadzenie

1 Cwiczenia

1 Cwiczenia

1 Pytania

1 Pytania

1 Quiz

1 Quiz

Course Complete

dev-hobby

ZOSTAŃ
Najlepszym Programistą Jakim Możesz Być!
Zostań inżynierem oprogramowania, którego firmy chętnie zatrudniają!

©Copyright MariuszJurczenko. Wszelkie prawa zastrzeżone.