mariusz jurczenko
Lesson 2
Ćwiczenie 1: Tworzenie i wykonywanie instrukcji
Napisz program w języku C#, który wykonuje następujące zadania:
1. Deklaruje zmienną typu całkowitego a i przypisuje jej wartość 10.
2. Deklaruje zmienną typu całkowitego b i przypisuje jej wartość 20.
3. Oblicza sumę zmiennych a i b i zapisuje wynik w zmiennej c.
4. Wyświetla wartość zmiennej c na konsoli.
Ćwiczenie 2: Używanie identyfikatorów
Napisz program w języku C#, który wykonuje następujące zadania:
1. Deklaruje zmienną typu string o nazwie userName i przypisuje jej wartość wczytaną z konsoli za pomocą metody Console.ReadLine().
2. Wyświetla komunikat powitalny, używając wartości zmiennej userName.
Ćwiczenie 3: Komentarze w kodzie
Napisz program w języku C#, który wykonuje następujące zadania:
1. Deklaruje zmienną typu int o nazwie age i przypisz jej wartość 25 i wyświetl wiek.
2. Dodaj komentarz jednoliniowy wyjaśniający, co robi deklaracja zmiennej age.
3. Dodaj komentarz wieloliniowy wyjaśniający, co robi poniższa instrukcja wyświetlająca wartość age na konsoli.
Ćwiczenie 4: Słowa kluczowe i typy zmiennych
Napisz program w języku C#, który wykonuje następujące zadania:
1. Deklaruje zmienną typu bool o nazwie isStudent i przypisuje jej wartość true.
2. Deklaruje zmienną typu double o nazwie number i przypisuje jej wartość 3.75.
3. Wyświetla wartość zmiennych isStudent oraz number na konsoli.
Ćwiczenie 5: Wyświetlanie tekstu
Napisz program, który wyświetla tekst "Witaj w świecie C#!" na konsoli.
1. Utwórz nowy projekt konsolowy w Visual Studio.
2. Użyj metody Console.WriteLine() do wyświetlenia tekstu.
3. Pamiętaj o zakończeniu instrukcji średnikiem.
Ćwiczenie 6: Wyświetlanie wiadomości powitalnej
Stwórz program, który prosi użytkownika o podanie jego imienia, a następnie wyświetla wiadomość powitalną z użyciem tego imienia.
1. Utwórz nową zmienną typu string, która będzie przechowywać imię użytkownika.
2. Użyj metody Console.ReadLine() do pobrania danych od użytkownika.
3. Wyświetl wiadomość powitalną z użyciem metody Console.WriteLine(), wstawiając imię użytkownika do wiadomości.
Ćwiczenie 7: Sumowanie liczb
Stwórz program, który deklaruje dwie zmienne typu int, przypisuje im wartości, a następnie wyświetla ich sumę.
1. Utwórz dwie zmienne typu int i przypisz im wartości.
2. Dodaj wartości tych zmiennych i przypisz wynik do nowej zmiennej.
3. Wyświetl wynik na konsoli.
Ćwiczenie 8: Sprawdzenie czy liczba jest parzysta
Zaimplementuj program, który sprawdza, czy podana przez użytkownika liczba jest parzysta czy nieparzysta.
1. Poproś użytkownika o podanie liczby i przypisz ją do zmiennej typu int.
2. Użyj operatora modulo (%) do sprawdzenia, czy liczba jest parzysta (reszta z dzielenia przez 2 wynosi 0).
3. Wyświetl odpowiedni komunikat na konsoli.
Ćwiczenie 9: Komentowanie kodu
Dodaj komentarze do swojego kodu wyjaśniające, co robi każda sekcja programu.
1. Dodaj komentarz liniowy (//) przed każdą instrukcją w jednym z powyższych ćwiczeń, opisujący, co ta instrukcja robi.
2. Dodaj komentarz wieloliniowy (/* ... */) na początku programu, wyjaśniający cel całego programu
Komentarze
dev-hobby
ZOSTAŃ
Najlepszym Programistą Jakim Możesz Być!
Zostań inżynierem oprogramowania, którego firmy chętnie zatrudniają!
©Copyright MariuszJurczenko. Wszelkie prawa zastrzeżone.
1 Response to "1 Cwiczenia"
Słowa mają ogromną moc bardzo w to wierze. Mogą inspirować, dawać motywację lub pocieszenie, a gdy go potrzeba. Czasem w jednym zdaniu zaklęta jest madrość, ktorej szukamy w naszym zyciu przez dlugi czas i dzięki wyszukiwarkom znajdujemy ją na takim blogu jak Twój :-).